FAQ


1. Czym różni się Drukarnia internetowa ulotkaSHOP.pl od innych drukarni?
2. W jaki sposób mogę sprawdzić status mojego zamówienia?
3. Czy mogę zamówić produkt, którego nie ma w asortymencie?
4. Dlaczego moje zamówienie zostało odrzucone?
5. Czy mogliby Państwo wgrać za mnie plik do zlecenia?
6. Czy mogliby państwo przekazać za mnie plik do realizacji?
7. Gdzie mogę uzyskać informacje o produktach niedostępnych online?
8. Jak długo muszę czekać na wycenę produktu niedostępnego online?
9. Jakie materiały drukujemy?
10. Czy mogę wydrukować ulotkę trochę mniejszą niż format na
11. Jaka jest różnica między lakierem offsetowym a lakierem dyspersyjnym?
12. Czy mogę zrezygnować z pokrycia pracy lakierem offsetowym?
13. Co to jest lakier wybiórczy?
14. Na jakim papierze mam zamówić ulotkę, plakat, wizytówkę?
15. Czy wykonujecie projekty graficzne?
16. Czy po odrzuceniu dużego pliku, mogę do państwa przesłać do poprawy tylko strony zawierające błędy?
17. Co to jest Spad?
18. Co to jest zip?
19. Co to jest FTP?
20. Co to jest Proof?
21. Czy drukujecie Kromaliny?
22. Czy drukujecie ozalidy?
23. W jaki sposób wysyłacie proofy do klienta?
24. Czy wysyłka proofa jest odpłatna?
25. Czy dokonujecie korekty treści przesłanych materiałów?
26. Czy obsługujecie zagranicznych klientów przez system Online?
27. Nie widzę pliku przy danym zleceniu pomimo jego wgrania na FTP
28. Dlaczego papier firmowy 3/0 jest droższy niż 4/0?
29. Czy mogę otrzymać plik ze zlecenia sprzed 3 miesięcy?
30. Jaki jest czas realizacji danego zamówienia?
31. Czy można przyspieszyć termin realizacji?
32. Jakie firmy przewozowe są odpowiedzialne z transport?
33. Czy mogę odebrać towar osobiście?
34. Jaki jest domyślny adres wysyłki do mojego zamówienia?
35. Czy mogę zmienić adres dostawy do danego zamówienia?
36. Czy można przypisać na stałe zmianę adresu dostawy?
37. Czy mogę wysłać paczkę ze zleceniem poza granicę Polski?
38. Czy wysyłacie paczki w sobotę?
39. Jak mogę zapłacić za zamówienie?
40. Czy mogę dokonać płatności z odroczeniem?
41. Czy mogę dostać fakturę proforma?
42. Na jaki adres jest wysyłana faktura za dane zlecenie?
43. W jaki sposób przygotować katalog?
44. W jaki sposób przygotować ulotki składane?
45. W jaki sposób przygotować teczki?

Czym różni się Drukarnia internetowa ulotkaSHOP.pl od innych drukarni?

1. Drukarnia ulotkaSHOP.pl jest  Drukarnią internetową - oznacza to, że produkty dostępne w sklepie można zamówić tylko i wyłącznie korzystając ze strony www.ulotkashop.pl
2. Na stronie głównej należy wybrać interesujący produkt, następnie zamieścić pliki graficzne. System wskaże kolejne kroki. Informacje o etapie zamówienia (terminie realizacji, płatności, i inne) będą przesyłane na podany przez Państwa adres e-mail. Kurier dostarczy paczkę.
3. Zamówienia można składać 24h/7dni.
4. Gwarantujemy krótkie terminy realizacji.
5. Zapewniamy najwyższą jakość.
6. Drukujemy na nowoczesnych maszynach wyposażonych w systemy kontrolujące.
7. Każda praca drukowana jest w technice offsetowej z wykorzystaniem technologii CTP.
8. Używamy wysokiej jakości papierów do druku.
9. Nowoczesny system informatyczny zapewnia klientom profesjonalną obsługę oraz zawsze aktualne informacje.
10. Gwarantujemy niską cenę: robimy wszystko, aby cena była atrakcyjna.
11. Dzięki systemowi ulotkaSHOP.pl  Online wiesz ile kosztuje zamówiony przez Ciebie produkt, nie ma niespodzianek.

W jaki sposób mogę sprawdzić status mojego zamówienia?

Status zamówień jest widoczny w panelu klienta po zalogowaniu wybierając zakładkę "Moje konto".

W zakładce "Poczekalnia" znajdują się zamówienia, które zostały zapisane przez klienta, a do których nie wczytano żadnych plików lub\i nie dokonano wpłaty. w zakładce "zamówienia", znajdują się zamówienia, które zostały przekazane przez klienta do realizacji, są w trakcie weryfikacji, znajdują się już w procesie produkcji lub mają status wysłanych.

Przy każdym zamówieniu znajduje się ikona określająca status.

Czy mogę anulować zlecenie?

Zamówienie można usunąć tylko wtedy, kiedy znajduje się ono w koszyku lub w poczekalni. Aby to zrobić należy kliknąć przycisk "usuń" (krzyżyk) znajdujący się przy danym zleceniu.

Czy mogę zamówić produkt, którego nie ma w asortymencie?

Drukarnia ulotkaSHOP.pl Online realizuje zamówienia zgodnie z asortymentem podanym na stronie. Zamówienia, których nie ma w asortymencie Drukarni ulotkaSHOP.pl Online, można realizować poza sklepem przez naszych handlowców. Można tego dokonać uprzednio wysyłając zapytanie ofertowe na adres biuro@ulotkashop.pl

Dlaczego moje zamówienie zostało odrzucone?

Zlecenia w systemie ulotkaSHOP.pl Online są odrzucane z kliku powodów:

- niezgodność pliku ze specyfikacją druku Drukarni
- niezgodność pliku z danym zleceniem np. zlecenie jest na ulotkę A5 a plik to plakat B1 lub zamówienie jest na katalog 16 stron a w pliku jest tylko 14 stron
- została wybrana opcja „pełnej weryfikacji” i nie można poprawić pliku z powodu jego specyfiki lub błędów w przygotowaniu pliku. (np. plik wgrany do systemu nie jest plikiem źródłowym tylko wynikowym, brakuje czcionek lub obiektów z pliku źródłowego)

Uwaga! Przypominamy, że czas realizacji zlecenia jest liczony od momentu otrzymania akceptacji danego pliku.

Czy mogliby Państwo wgrać za mnie plik do zlecenia?

Jest to możliwe przy zamówieniu projektu graficznego wykonywanego przez drukarnię ulotkaSHOP.pl.

Czy mogliby państwo przekazać za mnie plik do realizacji?

Jest to możliwe przy zamówieniu projektu graficznego wykonywanego przez system ulotkaSHOP.pl

Gdzie mogę uzyskać informacje o produktach niedostępnych online?

Wszelkie zapytania dotyczące wyceny produktów, należy wysyłać mailowo na adres: biuro@ulotkashop.pl

Jak długo muszę czekać na wycenę produktu niedostępnego online?

Czas odpowiedzi zazwyczaj nie przekracza 1 dnia roboczego.

Jakie materiały drukujmy?

Drukarnia internetowa ulotkaSHOP.pl drukuje wszystkie materiały, które nie stoją w sprzeczności z polskim prawem oraz są zgodne ze specyfikacją wydruku. Specyfikację można znaleźć pod tym adresem http://ulotkashop.pl/czytaj/jak-przygotowac-pliki

Czy mogę wydrukować ulotkę trochę mniejszą niż format na zleceniu?

Tak. W każdym przypadku, jeśli format pliku różni się od formatu podanego na zleceniu, skontaktuje się z Państwem nasz weryfikator, w celu ustalenia formatu docelowego pliku. Uwaga! Taka operacja jest możliwa tylko, jeśli docelowy format pracy jest mniejszy niż format zlecenia. W przypadku, gdy praca jest większa niż format na zleceniu plik jest automatycznie odrzucany. (NIE DOCINAMY WIZYTÓWEK I DO FORMATU MNIEJSZEGO NIŻ A6 - 105mm na 148mm).

Jaka jest różnica między lakierem offsetowym a lakierem dyspersyjnym?

Nie ma żadnej różnicy. To dwa określenia tego samego lakieru

Czy mogę zrezygnować z pokrycia pracy lakierem offsetowym?

Tak, ale tylko w przypadku plakatów A1 i B1. W innych przypadkach jest to niemożliwie. Uwaga! Chęć zrezygnowania z pokrycia pracy lakierem należy zgłosić, na adres info@drukarniaonline.pl przed przekazaniem zlecenia do realizacji. W temacie maila należy wpisać „nr zlecenia - rezygnacja z lakieru offsetowego”. W treści maila należy podać dane kontaktowe.

Co to jest lakier wybiórczy?

Lakier wybiórczy to lakier nakładany na pracę tylko na wybranych obiektach. Elementy pokryte tym lakierem są bardziej „błyszczące” niż pozostałe.

Na jakim papierze mam zamówić ulotkę, plakat, wizytówkę?

Wybór cech produktu należy do klienta.

Czy wykonujecie projekty graficzne?

Tak, należy w tym celu wybrać opcję przygotowanie składu. Cena za przygotowanie składu zawiera profesjonalny, przejrzysty i czytelny projekt z materiałów dostarczonych (przesłanych) przez zleceniodawcę (logotypy, fotografie, teksty).

Czy po odrzuceniu dużego pliku, mogę do państwa przesłać do poprawy tylko strony zawierające błędy?

Generalnie przyjmujemy tylko komplet plików (dotyczy to wszystkich produktów) ze względu na duże ryzyko pomyłek. Jeśli jednak jest to katalog i plik jest duży (np. powyżej 350MB) dopuszczamy możliwość przesłania tylko stron poprawionych.

Co to jest Spad?

Spad drukarski - obszar druku, który wychodzi poza krawędź ostatecznej publikacji. Spad gwarantuje, że obszar druku będzie dochodził do samej krawędzi po przycięciu arkusza.

Co to jest zip?

ZIP – jeden z najczęściej używanych formatów kompresji i archiwizacji danych na platformie IBM PC, zwłaszcza w środowisku Microsoft Windows. Program do archiwizacji, który spakuje nasze pliki do formatu zip można pobrać tu http://www.dobreprogramy.pl/WinZip,Program,Windows,12854.html

Co to jest FTP?

FTP (ang. File Transfer Protocol – Protokoł Transferu Plików) – protokół typu klient-serwer, który umożliwia przesyłanie plików z i na serwer poprzez sieć TCP/IP. Protokół ten jest zdefiniowany przez IETF w RFC 959.

Co to jest Proof?

Proof jest to wydruk podglądowy dla klienta na specjalnym papierze proofowym.

Proof robi się po to, aby porównać kolorystykę zadaną w pliku z kolorami, które zostaną wydrukowane na pracy końcowej. Zgodność kolorów pomiędzy profem a wydrukiem końcowym wynosi 95%.

Czy drukujecie Kromaliny?

Nie, drukujemy tylko proofy cyfrowe.

Czy drukujecie ozalidy?

Tak na specjalne życzenie klienta, jednak w sklepie nie ma możliwości zamówienia ozalidów.

W jaki sposób wysyłacie proofy do klienta?

Proofy wysyłane są przesyłką kurierską.

Czy wysyłka proofa jest odpłatna?

Koszty przesyłki są wliczone w cenę proofa.

Czy dokonujecie korekty treści przesłanych materiałów?

Dokonujemy jedynie korekt technicznych, (jeśli to możliwe np: usunięcie profilu, dodanie spadów, zamiana czcionek na krzywe). W żadnym wypadku nie dokonujemy korekty treści.

Czy obsługujecie zagranicznych klientów przez system Online?

Nie. Obsługujemy tylko Polskich klientów przez system ulotkaSHOP.pl Online

Nie widzę pliku przy danym zleceniu pomimo jego wgrania na FTP.

Jeśli pomimo wgrania pliku nie widzą Państwo przy zleceniu pliku do wgrania to:
1. Plik został wgrany na FTP poprawnie, jednak nie został powiązany ze zleceniem.
2. Konfiguracja klienta FTP jest niepoprawna.

Co to znaczy kolor 4 /4 , 4/1, 4/0?

- 4/4 oznacza ulotkę obustronnie drukowaną w pełnej kolorystyce (tzn. 4 składowe palety CMYK na obu stronach)
- 4/1 jest określeniem ulotki dwustronnej, przy czym strona 1 jest w pełnej kolorystyce a strona 2 posiada tylko jedną składową palety CMYK np. Yellow lub Black
- 4/0 oznacza ulotkę jednostronną

Dlaczego papier firmowy 3/0 jest droższy niż 4/0?

Papier firmowy możemy wydrukować w kolorystyce innej niż CMYK np. w palecie PANTONE lub HKS.

W tym przypadku 3/0 może oznaczać zastosowanie na papierze 3 różnych kolorów np. PANTONE 287c, PANTONE 311c, oraz HKS 15e. Prace drukowane w palecie innej niż CMYK są droższe.

Czy mogę otrzymać plik ze zlecenia sprzed 3 miesięcy?

Nie ma takiej możliwości. Nie archiwizujemy danych przesyłanych przez klientów do zleceń.

Jaki jest czas realizacji danego zamówienia?

Termin realizacji jest liczony od momentu akceptacji przez nas plików.Jeśli akceptacja pliku jest do godziny 16:00 danego dnia, to ten dzień jest liczony do terminu realizacji zlecenia.

Jeśli akceptacja danego pliku była po godzine 16 to termin realizacji jest liczony od nastepnego dnia roboczego.

Terminy realizacji zlecenia są podane na stronie przy danym produkcie i w pliku pomocy. Informacja o terminie wysyłki gotowego produktu jest wysyłana do klienta automatycznie po zaakceptowaniu przez weryfikatora plików do danego zlecenia. Jest ona również dostępna w panelu klienta w zakladace "zmówienia" pod przyciskiem szczegóły.

Uwaga! Jeśli wybrali Państwo płatność za pomocą przelewu, proces weryfikacji możemy rozpocząć dopiero po otrzymaniu potwierdzenia z platnosci.pl.

Jeżeli Państwo dokonali przelewu poza systemem platnosci.pl, proces weryfikacji możemy rozpocząć dopiero po otrzymaniu przez nas potwierdzenia przelewu bankowego (mail, fax) i poprawnym zweryfikowaniu wpłaty przez naszą księgowość.

Czy można przyspieszyć termin realizacji?

Terminy realizacji są podane stronie serwisu drukarni ulotkaSHOP.pl. Trzymamy się tych terminów i nie ma możliwości ich przyspieszenia w żaden sposób!

Jakie firmy przewozowe są odpowiedzialne z transport?

Korzystamy z usług firmy UPS, a także z własnego transportu.

Czy mogę odebrać towar osobiście?

Nie. Nie prowadzimy odbiorów osobistych ze względu na specyfikę kompleksowej obsługi zleceń.

Jaki jest domyślny adres wysyłki do mojego zamówienia?

Domyślnym adresem wysyłki jest adres wysyłki, który podaje się przy rejestracji w systemie. Adres ten można zamienić dla poszczególnego zamówienia w zakładce "Poczekalnia" będzie on w tedy zmieniony tylko dla danego zlecenia (adres domyślny wpisany przy rejestracji zostanie bez zmian).

Czy mogę zmienić adres dostawy do danego zamówienia?

Tak. Można tego dokonać w PANELU KLIENTA edytując wpis przy danym zleceniu. Uwaga! W przypadku, kiedy dane osoby odbierającej paczkę są inne, niż dane osoby wpisanej przy rejestracji konta faktura będzie automatyczne wysłana na adres domyślny wysyłki podany przy rejestracji.

Czy można przypisać na stałe zmianę adresu dostawy?

Tak adres ten wpisuje się przy rejestracji konta. Adres ten można wyedytować w panelu klienta w zakładce "Moje dane".

Czy mogę wysłać paczkę ze zleceniem poza granicę Polski?

Nie ma takiej możliwości.

Czy wysyłacie paczki w sobotę?

Nie.

Jak mogę zapłacić za zamówienie?

Płatności za zamówienia w systemie ulotkaSHOP.pl Online są obsługiwane przez serwis PayU.pl. Jeśli Państwa bank nie występuje na liście w serwisie PayU.pl, to wpłaty można dokonać przez swój bank na konto Drukarni ulotkaSHOP.pl: PolBank EFG  53 2340 0009 0470 2100 0000 1576. W tytule wpłaty należy wpisać nr zlecenia Dane podane na stronie. Wówczas potwierdzenie wpłaty należy przesłać do nas na adres biuro@ulotkashop.pl.

Czy mogę dokonać płatności z odroczeniem?

W przypadku zleceń dokonywanych za pomocą systemu Drukarni ulotkaSHOP.pl Online nie ma takiej możliwości.

Czy mogę dostać fakturę proforma?

Tak, w tym celu należy skontaktować się z administratorem.

Na jaki adres jest wysyłana faktura za dane zlecenie?

Jeśli została wybrana płatność "za pobraniem" to faktura zostanie wysłana razem z paczką.

Jeśli została wybrana płatność przelewem a imię i nazwisko osoby odbierającej oraz firma są takie same jak dane do faktury to faktura wysyłana jest automatycznie w paczce na adres dostawy.

Jeśli została wybrana płatność przelewem a imię i nazwisko osoby odbierającej oraz firma są różne to faktura zostanie wysłana pocztą na adres wpisany w polu danych do faktury.

W jaki sposób przygotować katalog?

Katalog najlepiej przesłać do nas w jednym pliku PDF!

Plik powinien zawierać pojedyncze strony!(w żadnym wypadku składki).

Jeśli strony nie są numerowane (nie posiadają paginacji) to powinny być ponumerowane poza liniami cięcia.

Strony powinny być poukładane w pliku strona po stronie (tzn. 1 strona okładki 2 strona okładki, 1 strona środków, kolejna strona środków (…) ostania strona środka, przedostatnia strona okładki i ostatnia strona okładki).

Praca powinna:
- być wyśrodkowana
- zawierać spady oraz linie cięcia
- powinna być przygotowana w kolorystyce CMYK, bez dodatkowych kolorów (np. PANTONE)
- wszystkie czcionki powinny być zamienione na krzywe, a profile kolorystyczne usunięte
- obiekty graficzne przygotowane w rozdzielczości 350 dpi

W jaki sposób przygotować ulotki składane?

Praca powinna:
- być wyśrodkowana na stronie
- zawierać spady oraz linie cięcia
- powinna być przygotowana w kolorystyce CMYK, bez dodatkowych kolorów (np. PANTONE)
- wszystkie czcionki powinny być zamienione na krzywe, a profile kolorystyczne usunięte

Ulotki składane A4 do dl, A3 do A4 Powinny zawierać dwie strony z już złożonymi poszczególnymi elementami, ( np. ulotka składana A3 do A4 powinna mieć dwie trony formatu A3, ulotka A4 do dl powinna zawierać dwie strony A4 z już ułożonymi poprawnie poszczególnymi elementami dl).

Schemat z wymiarami jest dostępny na naszej stronie.

W jaki sposób przygotować teczki?

Praca powinna:
- być wyśrodkowana
- zawierać spady oraz linie cięcia.
- powinna być przygotowana w kolorystyce CMYK, bez dodatkowych kolorów (np. PANTONE)
- wszystkie czcionki powinny być zamienione na krzywe, a profile kolorystyczne usunięte.

Teczka powinna być do nas przesłana najlepiej w formacie PDF na stronie 1 pliku PDF powinna się znajdować tylko sama praca na stronie drugiej praca z nałożonym odpowiednim wykrojnikiem "Standard" lub "Standard+" w zależności od zlecenia.

Strona 3 powinna zawierać lakier, jeśli teczka jest lakierowana (lakier to 100% apli – jednego koloru składowego najlepiej czarny).